Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
Podstata fotografie v digitální éře
Doubek, Zdeněk ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová práce řeší otázku fotografie nikoli z pohledu uměleckého díla, ale jako součást kulturního kódu. Fotografie v digitální éře má potenciál stát se novým druhem vizuálního jazyka. Z této perspektivy odkrývá fotografické universum několik podstatných otázek, kterým se zde věnujeme. Tyto otázky zkoumají témata jako: historický vývoj obrazů a textu, rozdíl mezi tradičními obrazy a obrazy technickými, kulturní dopad masové výroby digitálních aparátů a fotografií, podstata fotografie jako znaku z pohledu sémiotiky a logiky, potíže dešifrace fotografie, řečové aspekty digitální fotografie nebo význam fotografie ve virtuálním (veřejném) prostoru. Z povahy sledovaných témat bude práce řešit problémy týkající se především jazyka, logiky, epistemologie, lidské svobody v kontextu člověk/aparát a okrajově také sémiotiky.
Fenomén filmu - informace - společnost
Vodrážková, Katrin ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Vilgus, Petr (oponent) ; Michalovič, Peter (oponent)
/ Abstract Disertace podává analýzu filmového a fotografického média jako dvou specifických informačních systémů. Opírá se předně o systémovou teorii Niklase Luhmanna, na jejímž základě je film chápán jako sociální systém. Fenomén filmu je rozpracován jako technika zobrazování v rámci soudobé informační společnosti a elektronické kultury. Práce se věnuje jak novým formám zobrazování ve filmu, tak i srovnání zobrazovacích technik u fotografického média. Disertace má přispět k bližšímu porozumění pohyblivých obrazů, a rozvinout tak možnosti filmu, jenž má předpoklady pro to stát se budoucím informačním systémem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Controlled Freedom of Choice: Interaction in New Media
Jakubčáninová, Eva ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Diplomová práca sa venuje otázke kontroly v rámci interaktivity v nových médiách. Rozoberá pojem interaktivity z perspektívy nových médií a semiotiky. Ďalej predstavuje pohľad na rôzne mechanizmy a úrovne kontroly, ktoré sú v rámci tejto interaktivity prítomné. Práca sa sústredí len na tie mechanizmy, ktoré sú zacielené na užívateľa. Venuje sa napríklad problematike dataveillance, diskriminácii na základe dát, disciplinácii, tailoringu, monitoringu alebo persuazívnym hrám. Túto líniu dopĺňa a prepája s teoretickými príspevkami Rolanda Barthesa, Michela Foucaulta a Viléma Flussera, v ktorých sa uvedení autori zaoberajú otázkami moci, disciplíny a aparátmi. Cieľom práce je zistiť, aké je postavenie užívateľa voči mechanizmom kontroly, a aké (pokiaľ vôbec nejaké) sú jeho možnosti zásahov voči týmto mechanizmom. Kľúčové slová: interaktivita, nové médiá, kontrola, dohľad, semiotika, užívateľ, dáta, aparát
Historie úpravy textilních materiálů
WIMMER, Roman
Tato bakalářská práce popisuje historii vzniku a vývoje odvětví textilního průmyslu, orientovaného na produkci úpletových textilií. Zdokumentovány jsou zde prvopočátky pletení a postupný rozvoj mechanizace v tomto oboru. Historie pletařství v České republice je spojena s firmu Jitex Písek, jednoho z největších českých textilních podniků. Práce popisuje používané technologie a procesy výroby úpletů v jednotlivých provozech podniku Jitex Písek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.